środa, 8 lutego 2012

Maseczki domowej roboty:)

MASECZKI DOMOWEJ ROBOTY


zdjecie ze strony: www.yasumi-epil.pl  


Maseczki pomogą Ci w dbaniu o cerę i mają zbawienny wpływ na kondycję naszej skóry. W ciągu 5-30minut możemy odświeżyć naszą cerę, poprawić jej koloryt, nawilżyć i odmłodzić. Działanie jest natychmiastowe:) Maseczki nawilżają głębsze warstwy skóry, dlatego rezultaty widać szybciej niż po kremie.  
W większości przypadków przygotowanie maseczki jest bardzo proste i tanie- potrzebne składniki znajdziemy często w naszej kuchnii :) Jeśli mamy trochę wolnego czasu i chcemy się zrelaksować możemy przyrządzić takie cudo sami w domu:) Większość maseczek poza tymi chłodzącymi, podnosi temperaturę skóry, przyśpiesza krążenie i ułatwia wchłanianie substancji odżywczych. Skóra pod się poci i wraz z potem wydalane są toksyczne substancję, usuwane są martwe komórki oraz nadmiar sebum. Skórę przed nałożeniem maseczki należy odpowiednio przygotować: przede wszystkim zmyć dokładnie makijaż, najlepiej wykonać peeling- oczyścić pory przez które będą wnikać składniki  odżywcze. Poniżej przedstawiam kilka znalezionych przepisów na domowe maseczki:):


SKÓRA SUCHA: 

1. Maseczka do skóry suchej z żółtka kurzego
zdjęcie ze strony: www.hrensemble.wordpress.com
Żółtko kurze bogate jest w wiele odżywczych składników, zawiera dużo witaminy A i cholesterolu.
- na twarz lub dekolt kładziemy zwilżony wcześniej gorącą wodą ręcznik, musi być gorący ale nie powinien parzyć. Ręcznik pozostawiamy na kilka minut aby rozgrzać skórę. 
- zdejmujemy ręcznik i nakładamy świeże żółtko kurze. Pozostawiamy na ok. 30 minut.
-zmywamy chłodną wodą. 

2. Maseczka z twarogu i miodu
zdjęcie ze strony:www.dobradieta.info
- dwie łyżeczki miodu należy lekko podgrzać i zmieszać z ok. 100 gramów twarogu.
- po 20, 30 minutach zmyć ciepłą wodą. 

3. Maseczka z selera
zdjęcie ze strony: www.alma24.pl
- łyżkę startego na tarce selera zmieszaj z żółtkiem jajka
- dodaj pół łyżeczki miodu
- nałóż na twarz i dekolt na 15 minut
- zmyć ciepłą wodą.


SKÓRA TŁUSTA

1. Maseczka z marchwi
zdjęcie ze strony: www.szczuplutko.pl
Maseczka lekko barwi skórę dając efekt opalenizny.
- marchewkę ścieramy na drobnej tarce. Lekko odsączamy żeby sok nie ciekł lub do marchwi dodajemy trochę mąki żeby związać sok.
- nakładany na twarz i pozostawiamy na ok. 10-20 minut.
- zmywamy wodą.

2. Maseczka z drożdży i mleka(idealna też do skóry trądzikowej)
zdjęcie ze strony: www.1000rad.pl
- łyżkę drożdży zmieszać z zimnym przegotowanym mlekiem
-dodać kilkanaście kropli wody utlenionej
- nałożyć na twarz i pozostawić do całkowitego wyschnięcia
- zwilżonymi opuszkami palców rozmasować maseczkę na skórze przez kilka minut, usuwając w ten sposób ze skóry warstwę zrogowaciałego naskórka. 

3. Maseczka z białka kurzego
zdjęcie ze strony: www.ilewazy.pl
Maseczka pozostawia uczucie oczyszczenia i napięcia skóry
- białko z jednego jajka ubijamy na piane
- mieszamy z połową szklanki miodu pszczelego i łyżką razowej mąki pszennej
- papkę nakładamy na pół godziny i zmywamy wodą

4. Maseczka do twarzy z mięty, jabłka i ogórka( idealna też do skóry łojotokowej i trądzikowej)
zdjęcie ze strony: www. restauracjekrakow.eu
- pół świeżego ogórka obieramy i drobno kroimy
- jedno nieduże jabłko obieramy, usuwamy gniazdo nasienne i kroimy na kawałki
- dodajemy łyżeczkę soku cytrynowego i garść świeżych liści mięty.
-wszystkie składniki przez chwilę miksujemy
- nakładamy nie wcierając i pozostawiamy na 15minut
- zmywamy letnią wodą.


SKÓRA WRAŻLIWA

1. Maseczka z dyni 
zdjęcie ze strony: www.rodzinne-miasto.pl
Maseczka ma właściwości kojące
- kawałek obranej dyni zetrzyj na tarce 
- startą masę nałóż na twarz szyję i dekolt
- spłucz po 20 minutach

2. Maseczka z brzoskwini i nagietka
zdjęcie ze strony: www.moda.net.pl
- jedną dojrzała brzoskwinie obierz, usuń pestkę i rozgnieć miąsz widelcem
- dodaj dwie łyżki jogurtu naturalnego i jedną łyżkę naparu z nagietka( 2 łyżki kwiatów i liści nagietka zalej szklanką wrzątku, zaparzaj pod przykryciem 10 minut.)
- zmiksuj wszystko przez chwilę
- nakładaj na twarz nie wcierając
- pozostaw na 15 minut po czym zmyj letnią wodą.


ROZŚWIETLAJĄCE

1. Maseczka z cytryny i mleka
zdjęcie ze strony: www.thebestjuicerreviews.com
Do cery zmęczonej i ziemistej. Skóra po niej powinna być rozjaśniona, bardziej miękka i sprężysta.
- zmieszaj sok z jednej cytryny z dwoma łyżkami mleka bądz śmietany.
- nałóż na twarz i dekolt, masuj przez kilka minut.
- po tym dokładnie zmyj.

2. Maseczka ze świeżego ogórka

zdjęcie ze strony: www.elena.pl
Ogórek nawilża, napina i lekko wybiela skórę, rozjaśnia przebarwienia i piegi.
- obłóż twarz i dekolt cienkimi plasterkami nieobranego ogórka
- po kilkunastu minutach usuń plasterki i wklep w skórę krem nawilżający


A Wy robicie takie domowe maseczki? Macie jakieś sprawdzone przepisy?
Pozdrawiam:)





info zaczerpnięte ze stron:
www.maseczki.8am.pl/index.php?go=domowe3
www.forum.styl.fm/domowe-sposoby-maseczki-na-wlosy-cialo-twarz-peelingi.t70623.htm
www.kafeteria.pl/ziu/obiekt.php?id_t=255
www.w-spodnicy.pl/Tekst/Uroda/525628,1,Domowe-maseczki-na-twarz.html







18 komentarzy:

  1. kiedyś robiłam maseczkę z drożdży i mleka, muszę sobie zrobić w tym tygodniu:)
    a znasz dobry, sprawdzony sposób na wypadanie włosów? bo moje wychodzą garściami:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja wmasowywałam wieczorem w głowę olejek rycynowy i mi pomagał:)rano myłam też włosy w szamponach z czarna rzepą. niedrogi sposób ale trochę czasochłonny.

      Usuń
  2. Kiedys robilam ta z drozdzy ale jakos mi nic nie pomogla :/ z bialka kurzego robilam tylko raz w zyciu :)) z maseczek uwielbiam spiruline na twarz :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie już mi kiedyś o tym wspominałaś :) ja robiłam sobie z ogórków hehe. Ogólnie wolę kupne maseczki, ale temat wydał mi się ciekawy :)

      Usuń
    2. ksenka powiedz cos wiecej na ten temat jesli mozesz:)

      Usuń
  3. Strasznie dziękuję Ci za ten post! Kiedy tylko znajdę chwilę będę kombinować - chociaż przyznaję, że własnoręcznie robione maseczki wcale mnie nie relaksują - wizja bałaganu, sprzątania, zmywania jest silniejsza od pragnienia bycia piękną hahah:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe coś w tym jest:P ja właściwie też wole takie już gotowe lub do wymieszania z woda:P chociaż taką sobie też czasem zaaplikuje :P

      Usuń
  4. kiedyś nałożyłam sobie na twarz papkę z rozgniecionych brzoskwiń i poza lekką poprawą kolorytu nic więcej nie zauważyłam.
    za to pamiętam, że moja prababcia zawsze przy okazji kładła sobie plastry z ogórków na twarzy, szczególnie na oczy, więc coś w nich musi być.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja robię tak zawsze jak mam podrażnione i mi pomaga :)

      Usuń
  5. Raczej nie stosuję kosmetyków własnej roboty, nie mam na to czasu ani nie sprawia mi to specjalnie frajdy ;) Zwykle kupuję maseczki z glinki, dobrze wpływają na moją cerę. Aktualnie jednak nie mam ani jednej saszetki, a te przepisy są całkiem apetyczne no i mam w domu składniki potrzebne do wykonania kilku z nich, więc myślę, że dzisiaj skuszę się na którąś:) Pozdrawiam :)*

    OdpowiedzUsuń
  6. właśnie chyba większość z nas woli już gotowy produkt;] ja dziś chyba spróbuję się rozświetlić :P

    OdpowiedzUsuń
  7. lubię takie domowe kosmetyki. :) są tanie i mają dobre działanie. :) wiadomo - łatwiej i szybciej jest kupić domowy produkt, ale często napakowany jest chemią.

    OdpowiedzUsuń
  8. taką z miodem i twarogiem to prędzej bym zjadła niż trzymała 20min na twarzy :)
    co do włosów to tak, kolor szybko się wypłukuje, ale mi to akurat pasuje, bo i tak pozostaje rudy, ale jest trochę jaśniejszy i nie ma takiej monotonni, bo kolor się cały czas zmienia. Mój kolega kiedyś do mnie powiedział 'jak to się dzieje, że ty codziennie masz inny kolor włosów?' :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe w sumie ja też mogłabym ją zjeść:P co do kolegi i jego pytania to jak ulał pasuje tu powiedzonko: kobieta zmienną jest:) :)

      Usuń
  9. bardzo dziekuje, na pewno skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo proszę, cieszę się, że mogłam pomóc :)

      Usuń